Особливості проведення публічних закупівель у сфері екології

Тяжко переоцінити користь системи ProZorro для проведення тендерних закупівель для Держави та тисяч підприємств, які отримали вільний доступ до ринку збуту своїх товарів. Система редукціону, тобто зниження ціни, за яким працює інтернет майданчик публічних закупівель дозволяє компанії, яка запропонує найнижчу ціну за свій товар, перемогти у тендері. Така ж система працює і для ринку проектних та інжинірингових послуг. Але специфіка ринку проектних послуг потребує іншого технічного підходу до проведення тендерів, ніж ринок товарів. Від початку функціонування системи «Прозоро» компанія MCL приймала участь у публічних закупівлях на майданчиках  системи і протягом яких неодноразово стикалася з явними недоліками та проблемами для організацій, які оголошували про проведення публічних закупівель у сфері екології.

Враховуючи специфіку надання послуг у сфері екології та природних ресурсів в Україні, їх якість залежить від десятків факторів. Інтернет майданчик публічних закупівель може сприяти заключенню договoрy про надання послуг, які від початку приречені бути не виконаними з незадовільною якістю. Розглянемо на живому прикладі.

Підприємство мало намір отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря для п’яти промислових майданчиків, що розташовані в одному населеному пункті і оголосило про проведення тендеру на отримання дозволу на викиди для дев’яти джерел. Відповідно до чинного природоохоронного законодавства, одне підприємство, що здійснює свою діяльність на декількох майданчиках може мати один дозвіл на викиди, але за умови розміщення стаціонарних джерел не далі ніж 500 метрів один від одного. Після закінчення процедури тендеру з’ясувалось, що підприємству необхідно не один, а п’ять дозволів, так як майданчики на яких здійснюється діяльність знаходяться на значній відстані один від одного, хоча і в межах одного населеного пункту. Підприємство, що виграло редукціон, відмовилось від договору, адже процес отримання п’яти окремих дозволів вимагає вп’ятеро більше витрат на публікації намірів в ЗМІ, замовлення довідок про фонові та метеорологічні характеристики, тобто знижує фактичний прибуток виконавця. Замовник втратив дорогоцінний час на проведення нового тендеру, а всі учасники втратили плату за участь у редукціоні.

 На підприємстві штат, штат якого не передбачає інженера-еколога, складно правильно оформити технічне завдання, що буде відображати всю важливу інформацію для майбутніх розробників. Вини системи публічних закупівель ProZorro тут немає, але вищезгаданий випадок відображає труднощі з якими може зіткнутися замовник ще на початку процедури закупівлі.

Беручи до уваги, що за останній час отримання дозвільних документів у сфері екології значно полегшилось, проте вимоги у різних дозвільних органах в залежності від вимог місцевої влади відрізняються. Майданчики  системи надають доступ до публічних закупівель виконавцям, незважаючи на їх досвід роботи у регіоні замовника. Підприємства- розробники, що не мають достатнього досвіду та навичок роботи у регіоні замовника, можуть вигравати редукціон пропонуючи ціну, за яку не зможуть виконати обумовлені роботи в обумовлений термін. Для замовника така підрядна організація завдає лише збитків, адже не маючи достатнього контролю над документами, які знаходяться в іншому місті, і не володіючи інструментами для здійснення оперативних змін та внесення коригувань, порушує всі строки надання послуг, що призводить до збитків замовника.

 Товариство еМСіеЛ маючи багаторічний досвід співпраці з різними підприємствами та розгалужену мережу партнерів по всій території України, здатне надавати повний спектр екологічних послуг у обумовлені строки та за конкурентними цінами.

Дана інформація корисна та важлива для Вас? Додайте цю статтю у Вашу стрічку на Facebook.

Якщо Ви не отримали повну відповідь на Ваше питання, або потребуєте індивідуальної безкоштовної консультації, заповніть будь ласка, форму зворотного зв’язку нижче!

Форма зворотнього зв'язку